تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۵۶۹۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجمع ساروم ۱۴۰۱ | ساروم ۹۰ درصد سود کل را تقسیم کرد!

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان ارومیه (ساروم) با حضور ۷۹.۴ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای طالبی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید. گزارش جامع و کامل نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش می‌متالز، نیک نام مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به صورت زیر ارائه دادند:

جایگاه شرکت در صنعت

مجمع ساروم ۱۴۰۱ | ساروم ۹۰ درصد سود کل را تقسیم کرد!

 


شرکت سیمان ارومیه با ظرفیت اسمی تولید ۱.۹۲۰.۰۰۰ تن سیمان در سال معادل ۱۷.۲ درصد کل کشور را شامل می‌شود که در سال ۱۴۰۰ مقدار ۱.۶۲۲.۹۷۶ تن کلینکر و ۱.۵۷۸.۱۹۱ تن سیمان تولید نموده است.


عملکرد مالی شرکت در سال مالی مورد گزارش

مجمع ساروم ۱۴۰۱ | ساروم ۹۰ درصد سود کل را تقسیم کرد!

 


در بخش درآمد‌های عملیاتی شرکت رشدی ۷۳ درصدی را تجربه کرده و به ۷.۵۰۶ میلیارد ریال درآمد دست یافته است، بهای تمام شده درآمد‌های عملیاتی ۵۴ درصد رشد داشته که منجر به سود ناخالص ۴.۲۵۱ میلیارد ریال شده است. در مجموع شرکت با ۷۴ درصد رشد در سود خالص، به سود خالص ۴.۴۹۹ میلیارد ریالی دست یافته است.


عملکرد عملیاتی شرکت


در بخش تولید متوسط تولید روزانه کلینکر برای ۳۰۰ روز کاری در سال ۱۴۰۰ معادل ۵.۴۱۰ تن و در طول سال جاری مجموعا ۱.۶۲۲.۹۷۶ تن می‌باشد که نسبت به ظرفیت اسمی ۱۲ درصد کمتر و نسبت به سال قبل ۴.۴ درصد کاهش داشته است. تولید سیمان نسبت به ظرفیت اسمی ۱۷.۸ درصد کمتر و نسبت به سال قبل ۱۳.۳ درصد کاهش داشته است.

در سال مورد گزارش، مصرف مواد نسنوز خط ۱ و ۲ به ترتیب ۸۶۴ و ۳۶۵ و جمعا ۵۷۳ گرم بر تن کلینکر بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل به میزان ۳۴۳ گرم بر تن افزایش داشته است.

مجمع ساروم ۱۴۰۱ | ساروم ۹۰ درصد سود کل را تقسیم کرد!


در بخش فروش در سال مالی مورد گزارش از اواخر خرداد ماه عرضه سیمان در بورس کالا آغاز و فروش داخلی همگی در بورس کالا عرضه شده است. در مجموع در سال ۱۴۰۰، مقدار ۱.۵۳۴.۴۴۱ تن سیمان در بازار‌های داخلی عرضه شده است.

در بخش صادرات به توجه به محدودیت عرضه در بازار‌های صادراتی به دلایلی از جمله اعمال قوانین توسط کشور‌های مقصد و خودکفا شدن بعضی دیگر از آن ها، صادرات به ارمنستان با کاهش نسبت به سال قبل به رقم ۸۵.۹۱۷ تن رسیده و در آخر سال ۱۴۰۰ پیرو قرارداد منعقد با خریداری از کشور عراق، مقدار ۱۶.۱۵۹ تن سیمان به اقلیم کردستان عراق صادر شده است. در مجموع مقدار ۱۰۲.۰۷۶ تن انواع سیمان به اقلیم کردستان به کشور‌های هدف صادر شده است.

مجمع ساروم ۱۴۰۱ | ساروم ۹۰ درصد سود کل را تقسیم کرد!

 

برنامه‌های آینده شرکت


حفظ و گسترش بازار داخلی و صادراتی فروش محصولات از طریق شناسایی بازار‌های جدید که با توجه به مازاد تولید سیمان در کشور و در منطقه.
کاهش هزینه‌های محصول و کالای در جریان ساخت با توجه به افزایش هزینه‌ها از طریق کنترل و کاهش انرژی مصرفی در خطوط تولید.
تحقیق و توسعه و تولید محصولات جدید با قیمت تمام شده پایین و شناساندن آن‌ها به بازار داخلی و صادراتی.
تداوم تولید محصولات سازگار با محیط زیست و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی.
انجام اقدامات لازم جهت بازنشستگی کارکنان و هم چنین آموزش و جانشین سازی کارکنان جدید.


سوالات مطرح شده در مجمع:


برنامه شرکت برای صادرات به ارمنستان و کوتاه کردن دست دلالان چیست؟ شرکت در نظر دارد با ایجاد پایگاه در کشور ارمنستان سیمان را به طور مستقیم در ارمنستان عرضه کند. مشکل موجود در خصوص این امر تبادلات مالی با توجه به وجود تحریم می‌باشد.

فروش شرکت در بورس کالا چقدر می‌باشد؟ همه شرکت‌های سیمانی مکلفند کل محصول خود را در بورس کالا عرضه کنند. عرضه در بورس به نفع شرکت بوده به طوری که با کاهش میزان فروش درآمد شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

میانگین نرخ برق در سال گذشته چقدر بوده است؟ تامین برق شرکت از طریق بورس انرژی صورت می‌گیرد. در سال گذشته به ازای هر کیلو وات حدود ۱۰۰ تومان بوده است.
حاشیه سود کدام نوع از محصولات شرکت بیشتر است؟ این امر بستگی به قیمتی دارد که در بورس کالا کشف می‌شود.

برنامه شرکت برای تجدید ارزیابی ۴۷۰ هکتاری شرکت چیست؟ در حال حاضر شرکت برنامه‌ای ندارد.

در انتها به ازای هر سهم ۶.۱۳۰ ریال معادل ۹۰ درصد سود کل، سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی رازدار به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید. هم چنین مجمع افزایش سرمایه شرکت نیز برگزار گردید و سرمایه شرکت از مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال به ۱۰۰۰ میلیارد ریال معادل ۴۲ درصد از محل مطالبات نقدی و آورده سهامداران مورد تصویب سهامداران قرار گرفت. این افزایش سرمایه به منظور تامین نقدینگی جهت بهبود و نوسازی خطوط کارخانه صورت گرفته است.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده